İMO GAZİANTEP ŞUBE OLARAK 5. ZIRHLI TUGAY ARAZİSİNE AÇTIĞIMIZ DAVADA BİLİRKİŞİLER, İMAR PLANI REVİZYON İŞLEMİNİN ŞEHİRCİLİK İLKELERİNE, PLANLAMA ESASLARINA VE KAMU YARARINA UYGUN OLMADIĞI İFADELERİNE YER VERDİ.
Eklenme Tarihi: 07/06/2023
İMO Gaziantep Şube olarak, 5. Zırhlı Tugay arazisinin imara açılmasına karşı açtığımız davada T.C. Gaziantep 2. İdare Mahkemesinin talep ettiği bilirkişi raporu kamu yararı yoktur dedi. İmar planlarının şekilsel olarak uygun olmakla birlikte plan hükümleri olarak üst
ölçekli imar planına uygun olmadığı, 3194 sayılı İmar Kanunu’nun, İmar Planları ile ilgili Esasları, Mekânsal Planlama Kademeleri 6. Maddesine, Mekânsal Planlar yapım yönetmeliğinin, Mekânsal Plan kademelenmesi ve genel esaslar başlığının 6. Maddesine ve plan notlarının imar planlarının ayrılmaz parçası hükümlerine aykırılık teşkil ettiği,1/1.000, 1/5.000 ve 1/25000 ölçekli imar planlarının hazırlanmasında; araştırma - analiz raporlama tekniğinde kurum görüşlerinin alındığı, analizlerin yapıldığı ancak projeksiyon nüfusunun belirlenmesinin yönteminin açıklanmadığı enjeksiyon nüfus ve alan ifadelerinin tutarsız olduğu alan kullanım dağımı tablosuna kabullerin yeterli şekilde yapılmayıp yer verilmediğinden eksiz ve yetersiz olduğu: işlemin bu yöneyle mekânsal planlar yapım Yönetmeliği’nin 8 ve 9. Uncu maddelerinde belirlenen ilke ve esaslara uygun olmadığı belirtildi. 1/25000 ve 1/5000 ölçekli nazım imar planı ile 1/1000 ölçekli uygulama imar planı revizyon işleminin şehircilik ilkelerine, planlama esaslarına ve kamu yararına uygun olmadığı ifadelerine yer verildi.
İnşaat Mühendisleri Odası
Gaziantep Şube Başkanı