İMO İSTANBUL ŞUBENİN METROBÜS KAZASI DURUM TESPİT RAPORU

Zincirlikuyu - Avcılar metrobüs hattının Avcılarson durağında, 15.07.2012 tarih ve saat 05:30 sularında metrobüslerin İstanbulÜniversitesi önünden manevra yapmak için kullandıkları köprünün sökümü yapılırken kaza meydana gelmiştir.Detaylar haberin devamında yer almaktadır.

Eklenme Tarihi: 26/09/2012

 

İNŞAAT MÜHENDİSLERİ ODASI İSTANBUL ŞUBESİDURUM TESPİT RAPORU


YER: Avcılar metrobüs manevra köprüsü

KONU: Avcılar metrobüs manevra köprüsü sökümühk.

 

YERİNDE YAPILAN GÖZLEMLER VE İNCELEMESONUÇLARI:


Zincirlikuyu - Avcılar metrobüs hattının Avcılarson durağında, 15.07.2012 tarih ve saat 05:30 sularında metrobüslerin İstanbulÜniversitesi önünden manevra yapmak için kullandıkları köprünün sökümü yapılırken kaza meydana gelmiştir. Olayda 1 kişi hayatını kaybetmiş 1i ağır 2kişi yaralanmıştır. NAS İnşaat - ÖZYURT Madencilik firmalarının ortak olaraküstlendiği Avcılar - Beylikdüzü metrobüs hattının Avcılar durağında; dahaönceden yapılan (Zincirlikuyu - Avcılar) metrobüslerin manevra için kullandığıköprünün sökümü yapılan 7 parça güvenli olarak İstanbul Üniversitesi önündekiboş alana taşınmıştır.

Ancak köprünün en kritik yeri olan E5 karayolugeçişinde köprünün çelik ayaklarının yönü değişmektedir. Dolayısıyla köprünün enhassas noktasının sökümü sırasında üzerinde kaynakçı ustalarının çalıştığısırada çökme olmuştur. Mevcut köprünün sağında ve solunda E5 ten birer şeritalarak metrobüslerin çalışmasına söküm sırasında izin verilmiştir. (İş güvenliğiaçısından çok sakıncalı bir durum) Ayrıca E5 trafiği de söküm sırasında trafiğekapatılmamıştır. Kısacası iş güvenliği açısından yeterli önlem alınmamıştır.Burada sökümü yapılan parçalar tonaj olarak çok ağır parçalardır. Tıpkıimalatında olduğu gibi sökümünde de uzman teknik elemanların görev almasıgerekmektedir. (İş güvenliği uzmanı dışında teknik personel) Parçaların çok ağırolması ve köprünün en kritik yerinde sökümün yapılması sırasında şantiye şefi yada söküm için teknik personelin olup olmadığı net olarak bilinmemektedir. Ayrıcakaza sırasında vincin de büyük hasar alması işin uzman ekipler tarafındanyapılmadığını ortaya koymaktadır.

 

Sonuç olarak;


•· Söküm işinin uzman teknik ekipgözetiminde ve denetiminde yapılmadığı anlaşılmaktadır.

•· Yeterli güvenlik önleminin alınmadığı,söküm süresince gerek metrobüs seferinin devam etmesi gerekse E5 trafiğininaktif olması ve kazanın sabahın erken saatlerinde meydana gelmesi daha büyükfaciayı önlemiştir.

•· Bu olay göstermiştir ki, bu tarz ağırtonajlı söküm ve yıkım işleri uzman teknik ekipler tarafından yapılmalıdır.

 

 

TMMOB
İnşaat Mühendisleri Odası