AVCILAR BEYLİKDÜZÜ METROBÜS HATTINDA YAŞANAN İŞ CİNAYETİNE DAİR İMO GÖRÜŞÜ

15 Temmuz Pazar sabahı Avcılar BeylikdüzüMetrobüs hattında Metrobüs manevra yolunun çökmesi sonucu bir işçinin hayatınıkaybetmiş, iki işçi yaralanmıştır.Detaylar haberin devamında yer almaktadır.

Eklenme Tarihi: 26/09/2012

15 Temmuz Pazar sabahı Avcılar BeylikdüzüMetrobüs hattında Metrobüs manevra yolunun çökmesi sonucu bir işçinin hayatınıkaybetmiş, iki işçi yaralanmıştır. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı KadirTopbaş`ın "hizmet ederken bu acıları da yaşıyoruz" ifadelerinin de yer aldığıaçıklamasıyla bir miktar gündemde kalmayı başarmış da olsa bu iş cinayeti de hakettiği ilgiyi maalesef görememiştir. Bu durum can kaybı belirli bir sayınınüstünde olmadığı müddetçe iş cinayetlerinin ne denli olağan ve rutingörüldüğünün acı bir göstergesidir.

 

Sabah saat 06.00 sularında gerçekleşen olaylailgili kamera kayıtlarına yansıyan görüntüler ciddi ipuçları vermektedir.

 

•· Demontaj işleri her zamanprofesyonelce yapılması gereken oldukça zor işlerdir. Demontaj işlerinde detıpkı montaj işleri gibi iskele, destek vb. kullanılması ve tüm tedbirlerinalınması gerekir. Köprünün altına olası göçmelere karşı hesap sonucu elde edilenkesitlerde ve sıklıkta destek konulmamıştır.

 

•· Köprü yapılmakta olan çalışmanedeniyle bir şantiye alanıdır. Bu bağlamda insan ve araç trafiğine kapalıolması gerekir. Oysa bir yandan söküm çalışmaları yürütülürken diğer yandantrafiğin faal olduğu, şantiye alanında köprünün altından geçişe izin verildiğigörülmektedir. Daha fazla insanımızın can kaybına uğramamasının nedeni kazanınerken saatlerde yaşanmış olmasıdır.

Büyükşehir Belediye başkanı olay sonrasındayaptığı açıklamada "...bunları kaldırırken nelere dikkat edilmesi gerektiğinidaire başkanımız, yüklenici firma ya da müteahhit, bu işleri yapan taşeronlaragörüşerek anlatmıştır" demektedir. İş güvenliği sıkı bir denetim mekanizması iletakibi gereken bir kurallar silsilesinin işletilmesi meselesidir. Basınayansıyan haberlerden yüklenici firmanın işi bir firmaya onun da bir başkafirmaya taşere ettiği anlaşılmaktadır. Taşeron halkalarının çoğalması işindenetimini güçleştirmekte dolayısıyla da kazaların önünü açmaktadır.

 

Yaşanan bu iş cinayeti dahil olmak üzere sondönemde ciddi bir şekilde artan ve can kayıplarına yol açan hiçbir "kaza" tekbir nedenden kaynaklanmamaktadır. Bu anlamda her "kaza" birden fazla nedeninsonucu olarak düşünülmelidir. 11 Temmuz 2012 tarihinde söz konusu metrobüshattının Avcılar durağındaki çalışmaları sırasında saçla kapatılan boşluktaçökme meydana geldiği, sacın çökmesiyle birlikte bir çok vatandaşımızın çukuradüştüğü ancak şans eseri herhangi bir can kaybının yaşanmadığı bilinmektedir.Bugün bir işçimizin hayatına mal olan çökmenin adeta habercisi olduğu gibi önlemalmak için de ciddi bir fırsat olan bu olay değerlendirilmemiştir.

 

Yaşamını kaybeden işçinin ailesine veyakınlarına başsağlığı dileklerimizi sunuyor, yaralılara acil şifalardiliyoruz.

İNŞAAT MÜHENDİSLERİ ODASI YÖNETİMKURULU

TMMOB
İnşaat Mühendisleri Odası