Adana, Alt Yapı ve Ulaşım Sorunu çözülmeyen bir kenttir!

Şube başkanı Abdullah Bakır`ın Adana`daki Alt Yapı ve Ulaşım Sorunu ile yaptığı açıklama

Eklenme Tarihi: 26/02/2013

Adana, Alt Yapı ve Ulaşım Sorunu çözülmeyen bir kenttir! İnsan hayatını kolaylaştırmak ve yaşam standardını yükseltmek amacıyla düzenlenmesi gereken kentler ne yazık ki, kente göç, kentten nitelikli insan göçü, yoksulluk, gelir dağılımındaki adaletsizlik, kaçak yapılaşma, imar afları, çarpık kentleşme, popülist kararlar, bilimi ve bilim insanlarını yok sayan yaklaşımlar ne deniyle her gün biraz daha yaşanılır olmaktan uzaklaşmıştır. Kentte yaşamak başlı başına sorun olmaya devam etmektedir. Kentsel sorunlar zincirinin önemli bir halkası olan kent içi ulaşım, yayaların kaldırım kullanma hakkının gasp edilmesi, ara sokakların yazboz tahtası gibi kullanılması, caddelerde her hangi bir nedenle açılan kanalların sağlam malzeme ile doldurulmaması, sökülen parke taşlarının tekniğe uygun yapılmaması, normal yağışlarda bile tahliye kanallarının yağmur yükünü taşıyamadığı, konular, kentteki tartışmaların odak noktasına oturmaktadır. Her ne kadar sel baskınlarından kaçak yapılaşmaya, kentsel yapı stokundan çevre tahribatına kadar geniş yelpazeye yayılan tartışma başlıkları kent yaşamının belirleyici unsurları olarak kabul edilse de, kent içi ulaşım ve alt yapıyla ilgili tartışmalar sıcaklığını hiç yetirmemiş, kent içi ulaşım yatırımları yerel yönetimlerin turnusolü sayılmıştır. Adana`nın ulaşımla ilgili alınan yanlış kararlar ve uygulamalar kentte yaşamı zorlaştırmakta ve ekonomik gelişmeyi de olumsuz yönde etkilemektedir. Kentlerimizi yöneten, yerel yöneticilerinin ortak paydası, kentlerimizi araç trafiği için cazip hale getirmektir. Bundan vazgeçilmeli, kent içine özel aracın girmesinde caydırıcı olunmalı, toplu taşımacığa dönük yatırımlar geliştirilmeli, insanın kent yaşamından mutlu ve huzurlu olması sağlanmalı ve kent merkezleri insan odaklı hale getirilmelidir. Bilim insanlarının alt ve üst geçitlere, köprülü kavşaklara dair temel itirazı trafikte yeni kilitlenme noktalarının oluşmasına neden olunacağıdır ki, bunun somut örneklerini Adana`da görmek mümkündür. "Müze-Dörtyol- Kavşakları Altgeçit Köprüleri İnşaatı" iddia edildiği gibi ?kent içi ulaşım ve trafikteki problemi çözmedi, hatta yan yollarda trafik akışını daha sorunlu hale getirdi. Hava alanı kavşağında ki yapılmakta olan alt geçitle sorunu çözmeyecek, araç yoğunluğunu bir sonraki kavşağa taşıyacaktır. Önceki kavşaklarda olduğu gibi yeni yapılan her bir kavşak bir sonraki kavşağı tetikleyecek, trafik sorunu çözülemediği gibi kent adeta ?alt ve üst geçitler mezarlığına` dönüşecektir. Kentsel kaynakların yanlış ve işlevsiz yatırımlar yolunda heba edilmesinin, çocuklarımızın geleceğini töhmet altında bırakacak oranda fahiş bir hata olduğu bir kez daha kayıtlara geçilmelidir. Bu sağlıksız ve mühendislik biliminin gereklerini reddeden yaklaşımın kentlerimizi getirdiği nokta bütün çıplaklığı ile göz önündedir. Elbette her proje uygulandığı yerde verdiği hizmete göre değerlendirilir, ana caddelerdeki ışıklı kavşaklarda yapılan bazı düzenlemeler noktasal ulaşım ? erişimde kolaylık sağlamıştır. Ancak şu gerçek de hiçbir zaman unutulmamalıdır: Kent yaşamı insanın ihtiyaçlarından trafiğe kadar bir bütündür. Soruna bütünden yaklaşmak, planların bütünlükçü sürdürülebilir olması, uygulamaların buna göre yapılması gerekir. Abdullah BAKIR İMO Adana Şube Başkanı

TMMOB
İnşaat Mühendisleri Odası