Kent İçi Trafik Sorunları üzerine Basın Açıklaması
Şube Başkanımız H. Çağdaş Kaya, Şube Yönetim Kurulu adına Adana kent içi trafik sorunları üzerine yaptığı yazılı açıklamada hızlı kentleşmenin pek çok sorunu beraberinde getirdiğine dikkat çekti
Eklenme Tarihi: 28/03/2017
Birleşmiş Milletler`in 2014 yılında yayınladığı Dünya Kentleşme Olasılıkları raporunda yer alan veriler, insanların artık yaşamak için kırsal kesimler yerine artan bir oranda şehirlere yerleştiklerini gösteriyor. 1950 yılında, dünya nüfusunun yalnızca %30`luk dilimi kentsel alanlarda yaşıyorken, 2014 itibarıyla bu rakam %54`e ulaştı. Veriler bu artışın devam ettiğini ve şehirlerin giderek daha da kalabalıklaşacağına işaret etmektedir. Bu hızlı kentleşme, kentlerin giderek kalabalıklaşması, haliyle pek çok sorunu da beraberinde getirmektedir.
Adana`daki kentleşme ise diğer dünya örneklerinden daha kısa sürede ve çok daha çarpık bir gelişim içinde bugünlere gelmiştir. Çevresel sorunlar, altyapı problemleri, sağlık, eğitim, işsizlik, yaşam kalitesi yönünde pek çok sorunun yanı sıra kent içi ulaşım sorunu ilk sıralarda yer almaktadır. Ve her geçen gün ulaşımla ilgili sıkıntılar daha da katlanmakta, içinden çıkılmaz duruma doğru yol almaktadır.
Kent nüfusumuzun artışı ile birlikte yerleşim alanlarının plansız bir şekilde gelişmesiyle Adanalılar çevresel açıdan giderek gerileyen, betonlaşan, kalabalıklaşan, ulaşım araçları sayısı artan kentte sıkıntılı bir yaşam sürdürmektedirler. Mevcut yolların yetersizliğine ve düzensizliğine eklenen yol yapım hataları, kent içi trafiği iş ve okul saatlerinde işlemez duruma getirmektedir. Yağan yağmurda ise bu sıkıntılar katlanılmaz boyutlara ulaşmaktadır. Göl haline dönen yollar, kilitlenen trafik Adana`da her yağmurun yol açtığı rutin soruna dönüşmüş durumdadır.
Kent merkezlerinde, ana arterlerde yaşanan sıkıntı bugün had safhadadır. Plansızlığın yol açtığı bu sıkıntı park yasağına uyulmaması nedeniyle daha da katmerleşmektedir. Bugün Avrupa`da birçok metropolde merkeze yönelen yollardaki taşıt yoğunluğunu kontrol edebilmek için, var olan otopark alanları azaltılmakta ve katlı kavşak gibi sorunu göreceli çözmeye yönelik yatırımlardan vazgeçilmek yoluyla araçların kent merkezine yığılması önlenmektedir.
Ulaşım sorunu mevcut haliyle sinyaller vermesine rağmen ne yazıktır ki yerel yöneticilerimizden çözüm doğrultusunda yeterli çaba görememekteyiz. Şurası muhakkak ki bir süre sonra bu sorun öyle boyutlara gelecektir ki görmezden gelmek mümkün olamayacak ancak çözüm için gecikilmesi nedeniyle her şey çok daha fazla güçleşecektir.
İMO adana Şubemiz kurulduğu günden bu yana kent sorunlarının önemi ve giderilmesi doğrultusunda pek çok çalışma yürüttü, pek çok uyarıda bulundu. Bizlerin amacı Adanalıların modern, çağdaş, insana yaraşır bir kent kimliğine ulaşması yönünde adımların atılmasını sağlamaktır. Sorunları dile getiriyorsak suçlama için değil çözüme davet etmek içindir. Her zaman bilgimizi, çalışmalarımızı Adana`nın hizmetine sunmaya, katkı vermeye hazır olduğumuzun da bilinmesini isteriz.
Bu çalışmalarımıza ek olarak 24-25-26 Mayıs günlerinde Adana`da Ulaştırma Kongresi düzenleyeceğiz. Kongre için bilim insanlarımızdan bildiriler gelmeye başladı. İstanbul Şubemizle birlikte yürüttüğümüz bu çalışma inanıyoruz ki ülkemize, kentimize ulaşım politikalarıyla ilgili yeni bakış açıları sunacaktır.
Adana Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyelerimizden kent içi trafik sorunları konusunda uzmanlar ve meslek odalarımızla birlikte yürütecekleri detaylı, bilimsel çalışmalar bekliyoruz. Özellikle de sorunun temelini teşkil eden ulaşım ana planı çalışmasının bir an önce başlatılmasının gereğini önemle vurgularız.Adana`nın geleceğini düşünen, kent ve çevresinin mevcut koşullarını, karakteristik özelliklerini ve gereksinimlerini dikkate alan, insan öncelikli bir ulaşım planlaması yapılmalıdır.
21. Dönem Yönetim Kurulu