Bir Düş Tatmini Kenti Ankara?
Gökçek, şimdi de kente dair en büyük hayalinin Kızılırmak?ı Ankara?dan geçirmek olduğunu dile getiriyor. 3 Ocak 2011 tarihinde Habertürk Ankara ekinde konuyla ilgili değerlendirme-de bulunan Gökçek, ?O düşümü kısmi de olsa ileride tatmin edeceğim? dedi?
Eklenme Tarihi: 03/11/2011
Gökçek, şimdi de kente dair en büyük hayalinin Kızılırmak`ı Ankara`dan geçirmek olduğunu dile getiriyor. 3 Ocak 2011 tarihinde Habertürk Ankara ekinde konuyla ilgili değerlendirmede bulunan Gökçek, "O düşümü kısmi de olsa ileride tatmin edeceğim" dedi?
Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, belediye koltuğunda bir seneyi daha geride bırakırken geride taşıtların egemen olduğu, hizmetlerin insan yararına yapılmadığı bir kent bıraktı. Katlı kavşaklar, kullanılmayan rekreasyon alanları, ulaşım zamları ve hâlâ bitirilemeyen ve çamur/su göletine dönmüş metro inşaatları 2010 yılının ana gündemlerini oluşturarak, emek ve meslek odaları tarafından tepkiyle karşılandı ve bu konularda mücadele yürütülen bir sene oldu.
2011 yılında da Büyükşehir Belediye yönetimi ?sosyal belediyecilik` anlayışı yerine ?tüccar belediyecilik` anlayışıyla hareket etmeye devam etmektedir. Kentsel hizmetleri halka herkesin yararlanabileceği ölçüde ulaştırmak yerine önüne yeni dönemde EXPO, Bilişim vadisi, fuar alanı ve hayvanat bahçesi, inanç turizmi ve Kızılırmak`ı Ankara`dan geçirmek gibi hedefler koyan Büyükşehir Belediyesi kenti rant alanı haline getirmeyi önüne hedef olarak koymuştur. Halk, metro hatlarının suretiyle ulaşım hakkını daha ucuza kullanmayı ve kentin daha yaşanılır olmasına yönelik hizmetler beklemektedir.
`Yaptıktan sonra söyleyeceğim!`
Geçtiğimiz yıllarda ortaya çıkan su sorununu havzalar arası sutaşıma yöntemiyle Kızılırmak`tan su getiren ve gelen tepkilere karşılık habersiz şebeke suyuna Kızılırmak suyu veren ve ?Ankara halkı zaten anlamıyor` diyerek karşılık veren Gökçek, şimdi de kente dair en büyük hayalinin Kızılırmak`ı Ankara`dan geçirmek olduğunu dile getiriyor. 3 Ocak 2011 tarihinde Habertürk Ankara ekinde konuyla ilgili değerlendirmede bulunan Gökçek, "O düşümü kısmi de olsa ileride tatmin edeceğim. Nasıl olacağını açıklayamam. Yaptıktan sonra söyleyeceğim, idare mahkemelerinin engel olmasını istemiyorum" demiştir.
Büyükşehir Belediyesi 2011`e dair hedeflerini sıralarken önüne çıkan engellerden dem vururken bir yandan da hızla uygulamaları devreye sokmaktadır. %10`luk ulaşım zamları 2011 yılının ilk günlerinde bunun ilk örneğidir. Kentte insan odaklı değil taşıt odaklı düzenlemeler yapan ve kentsel hizmetleri ranta çeviren Gökçek, belediye kaynaklarını ?düşlerini` gerçekleştirmek için kullanmak istemektedir. Düşleri ise Ankara halkı için değildir. Kaldı ki; Ankara halkı yıllardır, düşlerinin tatmini üzerinden görevini icra etme uğraşısı içerisinde olan değil bunun yerine rasyonel ve katılımcı demokratik yöntemlerle işleyen bir yönetimi hak etmektedir?