Anadolu Bulvarı-Konya Yolu Bağlantı Yolu ?Neden? ve ?Nasıl??

İMO Ankara Şubesi Yönetim Kurulu Anadolu Bulvarı- Konya Yolu arasında yapılmakta olan bağlantı yoluyla ilgili olarak 28 Ağustos 2013 tarihinde basın açıklaması yaptı.

Eklenme Tarihi: 26/09/2013

 

Anadolu Bulvarı-Konya Yolu Bağlantı Yolu "Neden" ve "Nasıl"?

Ankara Büyükşehir Belediyesi 100. Yıl ve Çiğdem Mahalleleri ile ODTÜ Ormanı`ndan geçirmeyi düşündüğü Anadolu Bulvarı ve Konya Yolu arasındaki bağlantı yolu için harekete geçti. Bir taraftan yolun inşaatı devam ederken, yolun özellikle ODTÜ Ormanı`nda bulunan anıt ağaçlara doğru ilerlemesi mahalle sakinleri ve ODTÜ`lülerin tepkisine neden oldu. Ankara`nın batı şeridinin trafiğini rahatlatma iddiasındaki yolun yapımına karşı daha önce şerit kesme, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı önünde basın açıklaması gibi eylemler gerçekleştirilmiş ve yol için ağaçların kesilecek olmasına itiraz edilmişti. Son birkaç gündür ise ODTÜ öğrencileri, 100. Yıl İnisiyatifi, Çayyolu Üç Fidan Parkı Forumu ve Anıtpark Forumu ODTÜ A4 kapısı yakınına çadır kurarak yol nöbetine başladı.

Ankara`da bugün kentin bütününü ve ihtiyaçlarını göz önüne almayan ve sorunların proje bazlı olarak çözümünden yana olan bir yönetim anlayışı hâkimdir. Bu durum rant öncelikli program ve projelerin hayata geçirilmesinin en önemli destekçisi ve bu anlamda kaynakların akılcı kullanımının önünde de en büyük engeldir. Ankara`nın Ulaşım Ana Planı yoktur; projeler günü kurtarmaya, tespit edilen güzergâhtaki trafik sorununu çözmeye dönük geliştirilmektedir. Dolayısıyla da geçicidir; sorunu geçiştirmek, sorunlu trafiği bir başka noktaya taşımakla sınırlıdır.

Ankara`da kent içi ulaşım, mühendisliğin gereklerini yok sayan projelerle anılmaktadır. Kent içi ulaşıma dair bütünlüklü yaklaşım sergilenmemekte, kent içi ulaşımın temel ilkeleri göz ardı edilmekte, bölge halkının, meslek odalarının ve üniversitelerin görüş ve önerileri umursanmamakta, kent "ben yaptım oldu" anlayışıyla yönetilmektedir. Kent politikalarının belirleyicisi, kentin, kentlilerin, ulaşımın ihtiyaçları değil, kentsel değerlerden rant yaratmak beklentisi olmaktadır.

Ankara Ana Ulaşım Planı`nın hazırlandığına dair haberler kamuoyuna yansımış ancak planın genel yaklaşımının ne olduğu, nasıl bir kent içi ulaşım planı önerildiği, gelecek kurgusunun hangi temelde şekillendiği paylaşılmamıştı. Bu sebeple "trafiği rahatlatma" iddiası taşıyan yolun hazırlandığı belirtilen ulaşım planında yer alıp almadığını ve yapılması halinde kente olumlu-olumsuz etkilerinin ne olacağını sormak Ankaralıların en doğal hakkıdır.

İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Ankara Şubesi toplum yararını esas alan bir kurum olarak, Ankara`nın bugününü ve geleceğini göz önüne alan bir Ana Ulaşım Planı hazırlanmadan, kentin ulaşım ihtiyaçları tam olarak belirlenmeden gerçekleştirilen ve gerçekleştirilecek olan projeleri, tüm Ankaralılara ait olan kaynakların kötü kullanımı olarak görmektedir.  

Bu nedenle yol inşaatı bir an önce durdurulmalı, inatlaşma yerini, katılımcılık esasıyla oluşacak bir ilişkiye bırakmalı, parçacı proje uygulama anlayışından vazgeçilmeli ve kentin araçlar için değil insanlar için planlanması anlayışı hâkim kılınmalıdır.  Melih Gökçek, saldırgan, suçlayıcı, rencide edici dili terk etmelidir.

İMO Ankara Şubesi Yönetimi olarak bütünlüklü ve şeffaf bir planlama olmaksızın yürütülen program ve projelerin karşısında olduğumuzu üyelerimiz ve kamuoyu ile paylaşır, bu yönde uygulamalar devam ettiği sürece "neden" ve "nasıl" sorularını da sormaya devam edeceğimizi duyururuz. Direnişi sürdüren halkın da ifade ettiği gibi "Yol bize doğru geldikçe biz buradan yola doğru büyüyeceğiz."

 

İMO Ankara Şubesi

Yönetim Kurulu

TMMOB
İnşaat Mühendisleri Odası