TAŞIT ODAKLI ULAŞIM POLİTİKALARI SÜRDÜKÇE KAZALAR KAÇINILMAZDIR

Ankara-İstanbul karayolunun Şaşmaz Kavşağı yakınlarında bir belediye otobüsü Eryaman-Ulus güzergahında sefer yapan bir minibüse arkadan çarptı. Çarpmanın etkisiyle minibüs devrildi, otobüs ise önce bir durağa sonra da yaya üst geçidine çarparak durabildi. Kazada ilk belirlemelere göre 2 yurttaşımız hayatını kaybederken, 6?sı ağır olmak üzere 20 civarında yaralının olduğu tespit edildi.

Eklenme Tarihi: 23/12/2020



Ankara-İstanbul karayolunun Şaşmaz Kavşağı yakınlarında bir belediye otobüsü Eryaman-Ulus güzergahında sefer yapan bir minibüse arkadan çarptı. Çarpmanın etkisiyle minibüs devrildi, otobüs ise önce bir durağa sonra da yaya üst geçidine çarparak durabildi. Kazada ilk belirlemelere göre 2 yurttaşımız hayatını kaybederken, 6`sı ağır olmak üzere 20 civarında yaralının olduğu tespit edildi.

Kentimizde 20 yıllık dönem içerisinde uygulanmakta olan kentsel ulaşım politikaları, bugün ve geçmişte benzer örnekleriyle karşımıza çıkan trafik kazaları ve yaşanan can kayıplarının temel sebebidir. Yapılan katlı kavşaklar, taşıtlar için alt ve üst geçitler bütünüyle taşıt odaklı ulaşım politikalarının uygulanmasının sonuçlarıdır. Uygulanan ulaşım politikalarının insan öncelikli olmaması, taşıt trafiğini baz alması, taşıtların sürekli akan bir seyir eşliğinde, herhangi bir trafik sorunu yaşamayacakları algısı bütün bu yaptırımların temelini oluşturan perspektiftir. Bu bakış açısıyla kentimizin her noktası katlı kavşaklarla donatılmıştır. Trafiğin akışını sağlamak için birçok hemzemin yaya geçidi kaldırılmış, insanların yaşam alanları kısıtlanmış, kentin silueti bozulmuştur. Ayrıca çözüm olarak sunulan bu uygulamalar trafik sorununu çözmek bir yana var olan sorunlara yenilerini eklemiştir.

Kentlerimizin sokaklarına varana değin otoyola dönüştürüldüğü bu ulaşım politikaları sonucunda trafik tüm kentliler için can pazarından farksız bir hal almıştır. Yaşanan can kayıplarının sorumlusu uygulanan günübirlik, plansız ve taşıt odaklı ulaşım politikalarıdır.

Kent içi ulaşımda toplu taşımanın desteklenmesi, trafikteki araç sayısında ve yoğunlukta azalma sağlayacak yegâne çözümlerdendir. Raylı sistemler, metro hatları, şehir içi toplu ulaşım araçlarının daha sürekli ve nitelikli hale getirilmesi kent içi ulaştırmada temel prensip haline getirilmelidir.

İnsanı yok sayan taşıt odaklı politikalar terk edilmediği sürece bu ve benzeri kayıpların yaşanmaya devam edeceğini ilgililere bir kere daha hatırlatıyor, yitirdiğimiz yurttaşların ailesi ve sevenlerine baş sağlığı diliyoruz.   

                                                                                                                 İMO ANKARA ŞUBESİ

YÖNETİM KURULU

TMMOB
İnşaat Mühendisleri Odası