İMO`DAN KORKUTAN UYARI BİNA DEĞİL MEZARDA YAŞIYORUZ/İMO MERKEZ (CUMHURİYET/25 MAYIS 2011)
Türkiye`deki yapıların yüzde 40`ının kaçak olduğunu anlatan İMO Başkanı Serdar Harp, binaların mühendislik hizmeti almadığını vurguladı. Harp, `Gerçekler böyleyken Kütahya`da 5.9`luk depremle 14 binanın tamamen yıkılması, 1660 binanın hasar görmesi, bunlardan 800`ünün de oturulamayacak durumda olmasına şaşırmamak gerek` dedi.
Eklenme Tarihi: 24/02/2012
Türkiye`deki yapıların yüzde 40`ının kaçak olduğunu anlatan İMO Başkanı Serdar Harp, binaların mühendislik hizmeti almadığını vurguladı. Harp, "Gerçekler böyleyken Kütahya`da 5.9`luk depremle 14 binanın tamamen yıkılması, 1660 binanın hasar görmesi, bunlardan 800`ünün de oturulamayacak durumda olmasına şaşırmamak gerek" dedi. Kütahya Simav`daki 5.9 büyüklüğündeki deprem bir kez daha gözleri ülke genelindeki yapılara çevirdi. İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Başkanı Serdar Harp, Türkiye`deki yapıların yüzde 40`ının kaçak, yüzde 67`sinin oturma-iskân izninin bulunmadığına dikkat çekerek, "Halkı ürkütmek için söylemiyoruz ama tehlike çok büyük. Halk mezarlarda yaşıyor gibi bir şey" uyarısında bulundu. Kütahya`daki depremin ardından İMO`dan bir heyet Simav`a giderek incelemelerde bulundu. Heyetin izlenimleri ve Türkiye`deki yapılar hakkında bilgi veren İMO Başkanı Harp, Türkiye`deki yapılaşmanın çok kötü olduğunu söyledi. Tehlike çok büyük Harp, binaların 5,9 büyüklüğündeki bir depremde bile ayakta kalamadıklarını belirtti. Harp Kütahya`daki ve ülke genelindeki yapıların birçoğunun deprem yönetmeliklerinden çok önce yapılmış, üretim süreci denetlenmemiş, mühendislik hizmeti almayan yapılar olduğuna işaret ederken mutlaka yapı envanterinin çıkarılması gerektiğini söyledi. Tehlikenin çok büyük olduğunu belirten Harp, "Marmara depremi beklenirken, hâlâ yeterince mesafe katedilmedi. Soruyoruz İstanbul`da ne kadar bina yenilendi? Yenilenen okullarımız yüzde 10 bile değil" dedi. Bilim dünyası modern ulaşımı konuştu İMO İstanbul Şubesi/ 21 Mayıs 2011-Kentiçi Toplu Taşıma Bugüne kadar 8 Ulaştırma Kongresi`ni başarıyla gerçekleştiren İMO İstanbul, "9. Ulaştırma Kongresi" ile de aydınların gündemine damgasını vurdu. Ulusal medyanın ilgisiz kaldığı kongre, sürdürülebilir ulaşım ve toplu taşıma konusunda önemli açılımlar yaptı... TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi tarafından düzenlenen "9. Ulaştırma Kongresi" Sürdürülebilir Ulaştırma başlığı altında Yıldız Teknik Üniversitesi Oditoryumu`nda 16-18 mayıs tarihleri arasında düzenlendi. Toplam 10 oturumun gerçekleştiği kongreye, Türkiye`nin ulaşım alanında otorite bilim insnları katıldı. Uzmanlar, ulaşımla ilgili dünyada öne çıkan uygulamaları tek tek anlatarak, yaşanabiler şehirler için ulaşımın nasıl düzenlenmesi gerektiğine anlattı. Kongreye katılım, oldukça yoğundu. Katılımcıların elit kesimden geldiği de, tartışmalara birebir katılıp fikirlerini ortaya koymasından anlaşıldı. Özel halk otobüsü sektörünü ise TÖHOB yöneticileri kongrede temsil etti. BİRİNCİ GÜN Prof. Dr. Güngör Evren`in Başkanlığında Gerçekleşen 1. Oturumda "Ekolojik Çağın Eşiğinde Ulaşım" konusuna değinildi ve sürdürülebilir ulaşımda devletin yeri ve önemi konusu tartışıldı. Şehir Y. Plancısı Erhan Öncü`nün başkanlığındaki 2. oturumda, "Antalya`da Sürdürülebilir Ulaşım İçin Bisiklet Planı"na değinildi. Daha sonra Embarq`dan Ulaşım Mühendisi Burhan Kocaman, "araç odaklı değil insan odaklı sürdürülebilir ulaşım proje ve politikaları istiyoruz" dedi. Günün Son oturumu ise Prof. Dr. Emine Ağar`ın başkanlığında gerçekleşti. İKİNCİ GÜN Kongrenin ikinci gününde 4 oturum gerçekleşti. Doç. Dr. İsmail Şahinin Başkanlığı`nda gerçekleşen oturumda "Mekânsal Çok Ölçütlü Karar Analizi: Ulaştırma İçin Güzergâh Seçenekleri" başlıklı sunum yapıldı. Sonrasında ise, "Kentiçi Ulaşım Planlamasının Siyasallaşması Sorunu: Konya Kentinin son 10 Yılına Damga Vuran Katlı Kavşaklar ve Yaya Üst Geçitleri" konulu sunum düzenlendi. Ardından "Kent içi Ulaşımın Ağı Bağ Maliyet Fonksiyonlarının Geliştirilmesi" ele alındı. Daha sonra IMO İstanbul Şube Başkanı, Cemal Gökçe`nin Başkanlığında 5. Oturuma geçildi. DR. Ebru Vesile Ocalır "Sürdürülebilir Ulaşım Kavramı Üzerine Tartışmalar" konusunu anlattı. Ocalır, sürdürülebilirliğin kavramsal temelleri anlatarak, çözümün araçtan arındırılmış yerleşimler oluşturmak olduğunu söyledi. 5. oturumun son konuşmacıları olarak Dr. İsmail Hakkı Acar ve kızı Melodi Simay Acar kürsüye geldi. Sürdürülebilir Ulaşım Politikalarının İnsanların davranışlarına, hzuruna ve ilişkilerine etkmilerini anlatan Dr. İsmail Hakkı Acar, "Erişimin Sağlandığı "`Kamusal Alanalar" sadece taşıtların değil, aynı zamanda insanların da kullandığı ortak mekânlardır" derken; Simay Melodi Acar ise "Küçük ölçekli yerleşimlerde insan odaklı ulaşım yapısı daha kolay gerçekleşmektedir` diye konuştu. İsmail Hakkı Acar`in Başkanlığında gerçekleşen 6. oturumda ise, "Sakin Şehirlerde Ulaştırma Problemleri ve Çözümleri" analtıldı. Bu bağlamda Seferihisar örneği anlatılırken, diğer bir sunumda da "Sürdürlebilir Ulaşım - Kent Biçim İlişkisi"ne değinildi. Ardından da, Sürdürlebilir Ulaştırmada Proje Değerlendirmesi"nin önemine vurgu yapıldı. Günün son oturumunda ise ilk olarak "Otoyollarda Kaza- Arızaların Algılanması İçin Yapay Sinir Ağı Tekniği İstanbul Çevre Yolları" örneği ile anlatıldı. Buna paralel olarak "Webster Modeline Ait Parametrelerin Gecikme Üzerindeki Etkisinin Faktöriyel Tasarım Yöntemi İle İncelenmesi"ne değinildi. ÜÇÜNCÜ GÜN Kongrenin 3. Gününde ise 3 oturum gerçekleşti. Doç. Dr. Halim Ceylan`ın başkanlığında gerçekleşen oturumda ilk olarak "Kaliteli Bir Toplu Taşıma Sistemi Nasıl Olmalı" sorunsalı, Münih örneği ortaya konarak anlatıldı. Daha sonra Avcılar-Söğütlü çeşme metrobüs sisteminin işletim özelliklerinin incelenmesine dair bir sunum yapıldı. Son olarak ise Taksim - 4. Levent Hattının Şişhane AOS hattına dönüşümü esnasında karşılaşılan zorluklar ve geliştirilen çözümlere ilişkin bilgiler sunuldu. Prof. Dr. Zerrin Bayraktar`in Başkanlığında başlayan 9. Oturumun ilk konusu ise "İstanbul`daki Kentiçi Raylı Sistemlerde Hat Bakımı ve Maliyeti" oldu. Devamında tramvay hatlarında gömülü ray sisteminin titreşime etkisi konusunun anlatıldığı oturumda, Derince-Ambarlı RORO hattı işletme maliyet analizi üzerine bir değerlendirme yapıldı. Günün ve Kongrenin Son oturumu ise IMO Yönetim Kurulu Başkanı H. Serdar Harp tarafından gerçekleştirildi. "Toplu Taşımada Alternatif İşletme Uygulamaları ve Metrobüs" konularına değinilen oturumda, "Ulaştırmada Sürdürülebilirlik Hedefi Ne Olmalı? Ve Ulaşımda Yeni Bir Ufuk Olan Marmaray Projesi" sunumu yapıldı. Oturumların ardından Prof. dr. Güngör Evren ve Prof. dr. Erhun Gedizlioğlu`nun yönettiği forum gerçekleşti. Forumun konusu ise "Çevre Karşısında İki Yüzlülük" idi... İMO İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe`nin yönettiği 5`inci oturumda yrd.doç. Ebru Vesile Öcalır, `Sürdürülebilir Ulaşım Kavramı Üzerine Tartışmalar` konulu sunumunu gerçekleştirdi 9. Ulaştırma Kongresi`nin mimarlarından Prof. Dr. Güngör Evren ve Prof. Dr. Erhun Gedizlioğlu, `Çevre Karşısında İki Yüzlülük` formunu birlikte başarıyla gerçekleştirdi... Fikirleriyle kongreye önemli katkılar sunan Uzman Erhan Öncü`nün, `Sürdürülebilir Ulaşım, Devlet Bunun Neresinde` konulu sunumunu katılımcılar büyük bir dikkatle izledi...