İSTANBUL`LA İKİNCİ KÖTÜLÜK/İMO İSTANBUL ŞUBESİ (3 MART 2011/CUMHURİYET)

Bir yanda üçüncü köprü, diğer yanda Boğaz Tüp Tüneli Projesi. Uzmanlar ise önceliğin raylı sisteme verilmesini istedi.

Eklenme Tarihi: 24/02/2012

Bir yanda üçüncü köprü, diğer yanda Boğaz Tüp Tüneli Projesi. Uzmanlar ise önceliğin raylı sisteme verilmesini istedi. Sabah ve aksam saatlerinde tıkanan Göztepe trafiği ile Sirkeci-Florya sahil yolu trafiğine, Boğaz Tüp Tüneli Projesi ile binlerce yeni otomobil ilave edilecek. Amacın bu projeyle, insan odaklı çözüm yerine, rant odaklı bir siyaseti hâkim kılmak olduğu belirtildi. TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe, temeli atılan Karayolu Boğaz Geçiş Projesi`nin İstanbul`un ulaşım ve trafik sorunlarını daha da büyüteceğini söyledi. Projenin, mevcut ulaştırma planlarıyla çeliştiğini ve tarihi yarımadada motorlu araç trafiğini azaltmayı amaçlayan planlama ilkelerine aykırı olduğunu vurgulayan Gökçe, "Hukuka, bilime, ulaştırma ilkelerine ve insan yaşamına aykırı Boğaz Tüp Tüneli`nin temeli atıldı. Açtığımız davayı sürdüreceğiz" dedi. Gökçe, tünelin Asya ve Avrupa yakalarında bağlanacağı ana arterlerin, İstanbul Boğazı Tüp Tüneli`nin yapılmasıyla Kumkapı-Kazlıçeşme ve Harem Göztepe Kavşağı arasındaki trafiği daha da sorunlu hale getireceğini söyledi. Kolay değil... Tüneldeki tek yöndeki 2 şeritten saatte 6 bin 284 otomobilin geçmesinin mümkün olmadığını belirten Gökçe, "Tüp tünelden yılda 25 milyon aracın geçmemesi durumunda, aradaki farkın devlet tarafından karşılanacağı da bilgilerimiz arasında" dedi. Sürdürülebilir bir ulaştırma sistemi için İstanbul`un raylı sistem projelerinin ve Marmaray`ın hızla tamamlanması gerektiğini belirten Gökçe, "1 saatte tek yönde 75 bin kişi taşıyacak ve bizim de desteklediğimiz Marmaray Projesi tamamlanmadan Karayolu Tüp Tüneli`nin temelini atmak, 3. köprüyle birlikte İstanbul`a yapılabilecek ikinci bir kötülüktür" diye konuştu.

TMMOB
İnşaat Mühendisleri Odası