ULAŞIM YATIRIMLARI PLANLAMASIZ YAPILIYOR/İMO BURSA ŞUBESİ (POSTA BURSA/20 ŞUBAT 2011)

İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Bursa Şubesi ve Makina Mühendisleri Odası (MMÖ) Bursa Şubesi`nin iş birliği, Bursa Akademik Odalar Birliği`nin (BAOB) katkılarıyla `Bursa Ulaşım Paneli` düzenlendi. Almira Otel`de gerçekleşen panele akademik oda başkanları ile çok sayıda mimar ve mühendis büyük ilgi gösterdi.

Eklenme Tarihi: 24/02/2012

İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Bursa Şubesi ve Makina Mühendisleri Odası (MMÖ) Bursa Şubesi`nin iş birliği, Bursa Akademik Odalar Birliği`nin (BAOB) katkılarıyla `Bursa Ulaşım Paneli` düzenlendi. Almira Otel`de gerçekleşen panele akademik oda başkanları ile çok sayıda mimar ve mühendis büyük ilgi gösterdi. Bursa Ulaşım Paneli`nin açılış konuşmasını gerçekleştiren MMO Bursa Şubesi Başkanı İbrahim Mart, "Karayolu, havayolu, denizyolu, ve demiryolu ulaşım politikalarının; ülke genelinde ve yerel bazda birbirleri ile entegre ve bütün olarak planlanması gerekmektedir. Ulaşım kapasitesini günün koşullarına, ülke ve toplum çıkarlarına uygun politikalar ile yönlendirip alt yapı yatırımlarım yapmak devletin görevidir. Kentlerin ve ülkenin kaderini etkileyecek büyük projelerde toplumun ve ilgili meslek odalarının karar süreçlerine katılımlarını sağlayacak yöntemler geliştirilmesi gerekir" dedi. Panelin oturum başkanlığını yapan Bursa Büyükşehir Belediyesi eski başkanı Erdem Saker, dünyada hızlı ve kontrolsüz kentleşme sebebiyle köyden kente göçüşün sonucu olarak; kent için nüfusun 2050 yılında 7 milyar olacağım belirtti. "Tramvay engel olarak görülüyor" İMO Bursa Şubesi Başkam Necati Şahin, `Ulaşım ve Bursa` konulu sunumunda ulaşımdaki çarpıcı gerçekleri rakam ve örneklerle ortaya koydu. Şahin, Bursa Büyükşehir Belediyesi`nin yıllık yüzde 60`lık oran ve 200 milyon TL`yi bulan rakamlarla en önemli yatırım payını ulaşıma ayırmasına rağmen yapılan anketlerde yüzde 54`lük oranla ulaşımın en önemli sorunların başında geldiğine dikkat çekti. Şahin, "Yapılan yatırımlarda görülüyor ki; etüd ve planlamaya yeterince zaman ayrılmıyor. Oysa; inceleme ve düşünmeye ayrılacak yüzde 5`lik çaba projenin başarı oranını yüzde 65 arttırıyor" dedi. 21. yüzyılın yaşamsal sorusunun kent mi; otomobil mi? olduğunu kaydeden Şahin, AB ülkelerinin tramvayı kentle bütünleştirirken ülkemizde ise `otomobilin önünü tıkıyor` diye kaldırdığımızı dile getirdi. Bursaray kullanımı azaldı Bursa hafif raylı sistemin ulaşımda ana omurgası olması gerekirken halkın kullanım oranının yüzde 8`lerde kaldığına dikkat çeken Şahin, bunun sebeplerini şu şekilde yorumladı: "Bursaray`ın aktarma istasyonlarının kaldırılması, durak ve güzergâhların yerlerinin değiştirilmesi, halkın kendi özel araçlarını, otobüs, minibüs, dolmuş gibi taşıma araçlarını daha fazla kullanması, Bursaray paralelinde otobüs, minibüs ve servislerin çalıştırılması, hızlı olması gereken raylı sistemin Gökdere Bulvan`ndaki gibi tuhaf bir viyadükle sistemin yavaşlatılması." Şahin, 2002 yılında faaliyete geçen Bursaray`ın yüzde 76 doluluk oranıyla çalışırken bugünlerde ise yüzde 40`lara kadar gerilediğini de sözlerine ekledi. Körfez demiryolu projesini `kaçınılmaz bir fırsat` olarak nitelendiren Şahin, 21. yüzyılın en önemli ulaşım aracının yüksek hızlı tren olduğunu kaydetti. Panelistler ulaşımı masaya yatırdı İMO Bursa Şubesi Ulaşım Komitesi Başkanı Müjgan Elmas "Ulaşım Planlaması ve Raylı Sistemler" konusunda sunum gerçekleştirdi. Elmas,"Yaşanabilir bir çevre, yaşanabilir kentler olgusunu önemseyen bunun içinde ulaşımda önceliği yayalara, toplu taşımaya, bisikletli ulaşıma ve temiz enerji türlerini kullanan teknolojilere veren ve bu yaklaşımları destekleyen bir ulaşım planlaması gereklidir" dedi. MMO Ulaşım Komisyonu Başkanı Selçuk Yıldırım `Bursa`da Trafik` konusunda Bursa`da trafik kazası miktarının günlük 110 civarında olduğunu kaydetti. Türkiye`de ise 5 yılda 18 bin insanımızı trafik kazalarında kurban verdiğimizi ifade etti. Bursa Tramvayı Üretim Koordinatörü Taha Aydın ise, Büyükşehir Belediyesi`nin tramvay üretimi hakkında bilgi verdi. Ulaşım Planlama Uzmanı Ali Çömezoğlu `Ulaşım Ana Planı Çalışmaları` hakkında verdiği sunumda, "Ana Ulaşım Planı kentin geleceğini öngörmeyi sağlamaktır" dedi. TÜVASAŞ Ar-ge Başkanı Nuri Sezer ise yaptığı sunumda Türkiye`nin demir yolu f makine üretiminin tarihçesi hakkında bilgi verdi.

TMMOB
İnşaat Mühendisleri Odası