Elektronik imza, ıslak imza ile aynı geçerliliğe sahip olan benzersiz kodlar ile üretilmiş dijital belge imzalama aracıdır
E-imzanın Getirdikleri:
- Kimlik Doğrulama
- Bütünlük
- İnkar Edilemezlik
Elektronik imza aşağıdaki unsurlardan oluşmaktadır;
Elektronik imza yaratmak amaçlı kullanacağımız, sahibi sadece tarafımızdan bilinen ve sadece sahibi tarafından aktif konuma getirilebilecek imza oluşturma verisi,
İçeriğine herkes tarafından ulaşılabilen imza oluşturma verisi ile imzalanan verinin gerçekten o imza oluşturma verisi ile mi oluşturulduğunu doğrulama imkanı tanıyan doğrulama verileri,
İmza doğrulama verisini içerisinde taşıyan ve elektronik kimlik kartı olarak da kullanabileceğimiz bir elektronik kayıt (elektronik sertifika),
Elektronik imza ile ilişkilendireceğimiz veri (elektronik belge, herhangi bir elektronik uygulama veya elektronik posta mesajı)
Nitelikli elektronik sertifika alındığı tarihten itibaren talep edilen süre dikkate alınarak 1 yıl, 2 yıl, 3 yıl olarak geçerlidir.
Elektronik imza paketi aşağıdaki ürün ve hizmetlerden oluşmaktadır:
- NES (Nitelikli Elektronik Sertifika)
- Akıllı Kart
- Akıllı kart okuyucu
E-imza, 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu uyarınca, ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahiptir. Elektronik işlemlerde gönderilen bilginin yolda değişmediğini, gönderen kişiye ait olduğunu ve inkar edilemeyeceğini garantiler. E-imza, elektronik ortamda gerçekleşen işlemlerde kişilerin kimlik bilgilerinin doğruluğunu garantiler.
Elektronik imzanızı bireysel olarak Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılarından alabilirsiniz.
Elektronik imza kişiye özel üretildiğinden iadesi söz konusu değildir.
Tüm e-İmzalar sigortalıdır.
E-imza sahibinin uyması ve dikkat etmesi gereken şartlar, imzaladığı ve kendisine bir nüshası verilen nitelikli elektronik sertifika kullanıcısı sözleşmesinde açıklanmaktadır. Elektronik İmza Kanunun Uygulanmasına ilişkin Usul ve Esaslar Hakkındaki Yönetmeliği‘nin 15. maddesinde Nitelikli Elektronik Sertifika Sahibinin Yükümlülükleri başlığında açıklanmaktadır. Ayrıca bu bildirim 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu‘nun Madde 14 yükümlülüklerine uygun olarak yapılmaktadır.
Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcıları ile iletişime geçerek ya da hizmet sağlayıcıların web sayfalarındaki yönlendirmeler ile işletim sisteminize göre kurulum yapabilirsiniz.
Sertifikanızı silme işlemi sertifikayı iptal etmek anlamındadır.
Adınıza yeni bir sertifika üretilmesi gerekmektedir. Bu işlem ücrete tabi olacaktır.
E-imzanızı kaybetmeniz durumunda iptali için hemen Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcınız ile iletişime geçmelisiniz. Sonrasında başvuru ve ödeme işlemlerini tekrarlayarak yeni e-imzanız oluşturulmasını talep edebilirsiniz.
Evet, bilgisayarınızda bulunan bir dosyayı (text, word, excel vb.) imzalarken yardımcı bir programa gereksiniminiz vardır. İhtiyacınıza göre farklılık gösteren bu programlar aracılığıyla dosyalarınızı imzalayabilir ve imzalı dosyalarınızı doğrulayabilirsiniz.
Web tabanlı e-posta uygulamalarınız aracılığıyla e-postalarınızı imzalayamazsınız. E-postalarınızı imzalayabilmeniz için MS Outlook ve benzeri bir e-posta uygulamasına gereksiniminiz vardır.
E-imzanızın seri numarasını görebilmeniz için aşağıdaki sıralamayı takip ediniz.
Bilgisayarınızdan;
Başlat ⇒ Programlar veya Tüm Programlar ⇒ Genuine Standard ⇒Token Yönetimi ⇒ Dijital Kimlikler ⇒ Kayıtlı Bütün Dijital Kimlikleri Göster ⇒ Sertifika ⇒ Sertifikayı Veren altında seri numarası görülmektedir.
Arksigner Kullanıcısı iseniz;
Arksigner Arkimza uygulaması üzerinden Arkimza
İşlemleri adımı aracılığıyla başlatarak cihaz bilgisayarınızda takılı iken
Kontrol et ve ileri seçenekleriyle gelen sayfada Arkimza sertifika
indirebilirsiniz. İndirdiğiniz sertifikayı açtığınızda Ayrıntılar bölümünde
Seri no yer almaktadır.
www.turkiye.gov.tr adresine girin. Yardımcı sayfalardan yardım merkezine gidin. E-imza yardım sekmesini tıklayın. Açılan bölümde "Kullanım Öncesi Gereklilikler Nelerdir" başlığının altında işletim sistemlerine göre kütüphane tablosu bulunmaktadır.
Çift işlemcili olması durumunda çalışmaktadır.
Arksigner Kullanıcısı İseniz;
https://www.arksigner.com/indir MAc
için indir seçiniz. Next – next ile çalıştırınız.
Giriş sayfasından "sisteme giriş"e tıklayın. "Elektronik imzalı giriş"i seçin. Daha sonra gelen "kart tipi seçme" sekmesinde;
E-kart olarak Alaadin seçin.
Arksigner Kullanıcısı İseniz;
E-devlet girişte kart tipi Akis seçilmelidir.